Afdeling

GroenLinks afdeling Bronckhorst groeit!

In de gemeente Bronckhorst timmert GroenLinks al een aantal jaren succesvol aan de weg.

De groep actieve mensen is klein maar fijn, en enthousiast. Jarenlang hebben we deel uitgemaakt van de GroenLinks afdeling Doetinchem/Bronckhorst/Oude IJsselstreek/Montferland. In de loop van 2015 ging de band met ‘grote broer’ Doetinchem echter knellen, ook door verschillende problematiek en mentaliteit tussen ‘stad’ en ‘platteland’.

Sinds november 2015 heeft GroenLinks Bronckhorst weer een eigen, zelfstandige afdeling. Belangrijkste redenen zijn de groei van het aantal actieve leden en de eigen koers die de afdeling in Bronckhorst wil uitzetten.

Een koers voor een zelfbewuste en toekomstgerichte plattelandsgemeente, waarbij mens en dier centraal staat. GroenLinks wil een gemeente, die zich inzet voor mensen die het minder goed hebben in Bronckhorst, voor de ontwikkeling van milieuvriendelijke bedrijven, die inwoners en belangenorganisaties in de verschillende kernen meer betrekt bij het bestuur, die oog heeft voor de samenleving en de kwaliteiten van de Achterhoek, én die zich inzet voor duurzaamheid en het milieu. Als oppositiepartij vinden we dat gemeente Bronckhorst in dat opzicht een stuk beter kan. We zijn daarom in de raad actief vanuit ons motto: Kritisch waar het moet, opbouwend waar het kan!

Als zelfstandige afdeling willen we onze contacten met de bevolking en onze leden versterken. Willen we beter zichtbaar zijn en makkelijker contacten aanknopen met andere partijen en organisaties. Duurt het u te lang, of wilt u ons spreken, laat het ons dan weten!

GroenLinks Bronckhorst: Zin in de toekomst, actief en zelfstandig!